Doorgaan naar hoofdcontent

Welkom op mijn blog!






Hoi allemaal!


Welkom op mijn blog waar ik van alles zal delen over natural hair! Allereerst zal ik wat over mijzelf vertellen.. Mijn naam is Maram, ik heb krullend haar (type 3b/3c) en ik ben sinds een jaar all natural! Wat betekend dat ik mijn haar niet meer stijl, natuurlijke haarproducten gebruik en ik ben uiteraard gaan houden van mijn natural hair! Dit is het beste wat ik ooit heb gedaan met mijn haar, want mijn haar is nog nooit zo snel gegroeid en het is gezonder dan ooit.

Ben je all natural of wil je all natural worden? Op deze blog zal ik tips en tricks delen die je op weg helpen naar gezond haar. Ik zal producten reviewen, mijn favoriete producten met jullie delen, wat ik gebruik tijdens mijn washday en nog veel meer!

Ben je benieuwd? Blijf vooral mijn blog volgen en LETS GET NATURAL!!!!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Slapen met krullend haar: hoe blijven mijn krullen mooi?

Voor iedereen met krullen, we kennen het denk ik allemaal... We hebben ons haar gewassen en hopen dat we er zo lang mogelijk mee kunnen doen voordat de krullen helemaal pluizig zijn en ze niet meer on point zijn. Gelukkig heb ik een paar tips voor jullie die hierbij kunnen helpen, zodat je wakker wordt met mooie en frizz-free krullen. 1. Slaap met droog haar Als je je haar 's avonds hebt gewassen en je producten in je haar hebt gedaan, zorg er dan voor dat het droog is wanneer je gaat slapen. Als het nat is, verpest het je hele krulpatroon en heeft je haar geen volume. Dus laat je haar drogen! Neem er de tijd voor, we weten dat krullend haar veel tijd nodig heeft om te drogen. Je zou een diffuser kunnen gebruiken, op zachtste en koudste stand, om het drogen sneller te laten verlopen.  2. Satin pillowcase A must for all my curly girls and boys! Een satijnen of zijden kussensloop helpt echt. Het voorkomt dat je met pluizig haar en klitten in je haar wakker wordt. Je kan o

Hair Porosity: wat is jouw Hair Porosity en waarom moet je het weten?

Hair Porosity Hair Porosity (of in het Nederlands: de porositeit van je haar) is iets dat best belangrijk is om te weten als curly girl or boy. Het gaat er om in hoeverre je haar vocht kan absorberen en hoe snel het het vocht weer loslaat. Als je dat weet, kun je rekening houden met hoe je je producten inbrengt en welke goed zijn voor jouw haar zijn. Benieuwd wat jouw Hair Porosity is? Dit kan je weten door een test te doen: Wat heb je nodig?  - Een glas met lauw water - Een plukje haar (zonder producten) De bedoeling is dat je het plukje haar in het glas stopt en een paar minuten laat liggen. Je haar is blijven drijven, of je ziet het plukje in het midden of het zinkt naar de bodem. Low Porosity Als het plukje blijft drijven, heb je een lage porositeit. Dit betekent dat je haar niet zo snel vocht kan opnemen en dat het ook eeuwen duurt voordat je haar droog is. Dit komt door de platte schubben van je haar, dus het haar blijft er op liggen totdat het wordt geabsorbeerd. T

4 tips voor snellere haargroei!

In oktober 2015 heb ik mijn heel groot stuk van mijn haar laten knippen. Het was aan de punten behoorlijk beschadigd, omdat ik iets te veel mijn stijltang heb gebruikt en niet goed met mijn haar omging. Nu is mijn haar enorm gegroeid en hierbij dus 4 tips die mij hebben geholpen om mijn haar zo snel te laten groeien! 1. Cut it! Als je beschadigd haar hebt, is het verstandig om dat te knippen. Haar dat beschadigd is wil niet snel weer gezond worden, om dan met een schone lei te beginnen is het verstandigste om te doen. Je haar zal een stuk gezonder zijn. Naar mijn mening is het mooier als je het gezond en kort hebt dan beschadigd en lang! Als het eenmaal geknipt is, voorkom dan beschadigd haar door zo min mogelijk (het liefst geen) hitte te gebruiken. Als je dit wel doet, gebruik van te voren een heat-protector zoals deze hiernaast op de foto. 2. Oil-treatment  Elke week of elke twee weken een hot oil-treatment voor je je haar gaat wassen doet wonderen! Kies je favoriete oliĆ«n,